ENGLISH - 07

Szervusztok, Nyolcadikosok!

Lassan de biztosan a fejezet végéhez érünk, ami azt is jelenti, hogy közeledik a dolgozat. A konkrét felkészülést már két héttel ezelőtt elkezdhettétek. Az alábbiakban megadom az összes feladattípust, ami benne lesz a dolgozatban, úgy, hogy plusz segítséget is nyújtok. A dolgozat három szókincs-feladatból és két nyelvtani feladatból áll. Ez azt jelenti, hogy akinek nehezen megy a nyelvtani rész, az is el fogja tudni kerülni a rossz jegyet, ha tanul. Nézzük először a három szókincs-feladatot:

TANKÖNYV, 56. OLDAL / 1 – ES FELADAT
TANKÖNYV, 61. OLDAL / 4 – ES FELADAT
MUNKAFÜZET, 48. OLDAL / 1 – ES FELADAT

TANKÖNYV 56. OLDAL / 1 – ES FELADAT
drought
szárazság
power station
erőmű
global warming
globális felmelegedés
ice caps
jégsapkák
rain forests
esőerdők
CO2
széndioxid
pollution
szennyezés
greenhouse gases
üvegházhatású gázok
deforestatiton
erdőirtás
hurricanes
hurrikánok
fossil fuels
fosszilis erőforrások

TANKÖNYV 61. OLDAL / 4 – ES FELADAT
cub
(medve)bocs
hibernate
hibernálni
so far
eddig / ezidáig
den
barlang
shot
lövés
blind
vak
nature reserve
természetvédelmi terület
orphan
árva
orphanage
árvaház
extinct
kihalt
fur
szőr / bunda / prém
donation
adomány

MUNKAFÜZET 48. OLDAL / 1 – ES FELADAT
tricks
trükkök
habitats
élőhelyek
pouch
erszény
feathers
tollak
goats
kecskék
mammals
emlősök
regions
régiók
to tame
megszelídíteni
horns
szarvak
beak
csőr
imitating
utánozni
































Amint látjátok, kiírtam nektek a három feladat magyar jelentéseit, hogy minél több időtök jusson a tényleges tanulásra. FIGYELEM: a dolgozatban az angol és a magyar jelentések mellett szerepelni fog a feladatok meghatározós része is – azt nem kell szó szerint megtanulni, de olvasd el őket többször, úgy hogy értsd meg, hogy melyik meghatározás miről szól. Összekapcsolásos feladatok lesznek: az összekevert angol jelentéseket, magyar jelentéseket és a meghatározásokat kell helyesen összekapcsolni. Ha kell, a meghatározások megértéséhez használj szótárat. A három feladat helyes megoldásai továbbra is fent vannak a blogon, onnan leellenőrizheted, ha eddig elmulasztottad.

A DOLGOZAT NYELVTANI RÉSZE
kizárólag a passzív szerkezetről szól, annak is az általunk tanult és gyakorolt három igeidőben történő alkalmazásáról. Az egyik, a könnyebbik feladat, az előző bejegyzésemben feladott mondatokhoz nagyon hasonló lesz. Itt a készen megadott passzív szerkezetekből ki kell válaszd az egyetlen helyeset. A második feladatban én meg fogom adni az aktív mondatokat és azokat nektek kell átalakítani passzívvá. Ez már kissé nehezebb, de nem megoldhatatlan. Mindkét feladathoz kell tudni a három igeidő passzív szerkezetes képletét (a jelen csak a füzetben, a múlt és a jövő a blogon és a füzetben is szerepel). A második feladathoz azt is kell tudni, amit a jelen időnél írtunk le a passzív szerkezetekről, és ami a múlt és jövő idejű passzív szerkezetekre is vonatkozik. Lapozzatok oda vissza. Erre a második feladatra úgy is készülhetsz, hogy újra átnézed az olyan feladatokat, ahol neked kellett a passzív szerkezetet megalkotni / aktívból átalakítani.


A dolgozat pontos időpontját még én sem tudom. A május 18–22 közötti hétre gondoltam. Először még egyeztetek a többi tanárbácsival / tanárnénivel, hogy még véletlenül se egy másik tantárgy dolgozatírásának a napjára essen. Ezután majd közlöm veletek is, itt a blogon. Természetesen hagyok elég időt, hogy mindenki fel tudjon készülni.

FONTOS, hogy már mostantól elkezd a készülést, hogy ne maradjon a dolgozat előtti két napra az egész.

Írásbeli házi feladatot most nem adok, de nem azért, hogy angolból ne csinálj semmit, hanem azért, hogy az írásbelire fordított idődet tanulásra használd.
Természetesen, aki nem ért valamit, az nyugodtan kérdezzen rá emailben, biztos, hogy segíteni fogok.

Jó készülést kívánok!

Angoltanárotok,

Rezső bácsi

Megjegyzések