ENGLISH - 07
Szervusztok,
Nyolcadikosok!
Lassan de biztosan a fejezet
végéhez érünk, ami azt is jelenti, hogy közeledik a dolgozat. A konkrét
felkészülést már két héttel ezelőtt elkezdhettétek. Az alábbiakban megadom az
összes feladattípust, ami benne lesz a dolgozatban, úgy, hogy plusz segítséget
is nyújtok. A dolgozat három szókincs-feladatból és két nyelvtani feladatból
áll. Ez azt jelenti, hogy akinek nehezen megy a nyelvtani rész, az is el fogja
tudni kerülni a rossz jegyet, ha tanul. Nézzük először a három szókincs-feladatot:
TANKÖNYV, 56.
OLDAL / 1 – ES FELADAT
TANKÖNYV, 61.
OLDAL / 4 – ES FELADAT
MUNKAFÜZET, 48. OLDAL / 1 –
ES FELADAT
TANKÖNYV 56. OLDAL / 1 – ES
FELADAT
|
|
drought
|
szárazság
|
power
station
|
erőmű
|
global
warming
|
globális
felmelegedés
|
ice
caps
|
jégsapkák
|
rain
forests
|
esőerdők
|
CO2
|
széndioxid
|
pollution
|
szennyezés
|
greenhouse
gases
|
üvegházhatású
gázok
|
deforestatiton
|
erdőirtás
|
hurricanes
|
hurrikánok
|
fossil
fuels
|
fosszilis
erőforrások
|
TANKÖNYV 61. OLDAL / 4 – ES
FELADAT
|
|
cub
|
(medve)bocs
|
hibernate
|
hibernálni
|
so
far
|
eddig
/ ezidáig
|
den
|
barlang
|
shot
|
lövés
|
blind
|
vak
|
nature
reserve
|
természetvédelmi
terület
|
orphan
|
árva
|
orphanage
|
árvaház
|
extinct
|
kihalt
|
fur
|
szőr
/ bunda / prém
|
donation
|
adomány
|
MUNKAFÜZET 48. OLDAL / 1 –
ES FELADAT
|
|
tricks
|
trükkök
|
habitats
|
élőhelyek
|
pouch
|
erszény
|
feathers
|
tollak
|
goats
|
kecskék
|
mammals
|
emlősök
|
regions
|
régiók
|
to
tame
|
megszelídíteni
|
horns
|
szarvak
|
beak
|
csőr
|
imitating
|
utánozni
|
Amint látjátok, kiírtam nektek a
három feladat magyar jelentéseit, hogy minél több időtök jusson a tényleges
tanulásra. FIGYELEM: a
dolgozatban az angol és a magyar jelentések mellett szerepelni fog a feladatok
meghatározós része is – azt nem kell szó szerint megtanulni, de olvasd el őket
többször, úgy hogy értsd meg, hogy melyik meghatározás miről szól. Összekapcsolásos
feladatok lesznek: az összekevert angol jelentéseket, magyar jelentéseket és a
meghatározásokat kell helyesen összekapcsolni. Ha kell, a meghatározások
megértéséhez használj szótárat. A három feladat helyes megoldásai továbbra is
fent vannak a blogon, onnan leellenőrizheted, ha eddig elmulasztottad.
A DOLGOZAT NYELVTANI RÉSZE
kizárólag a passzív szerkezetről
szól, annak is az általunk tanult és gyakorolt három igeidőben történő
alkalmazásáról. Az egyik, a könnyebbik feladat, az előző bejegyzésemben feladott
mondatokhoz nagyon hasonló lesz. Itt a készen megadott passzív szerkezetekből
ki kell válaszd az egyetlen helyeset. A második feladatban én meg fogom adni az
aktív mondatokat és azokat nektek kell átalakítani passzívvá. Ez már kissé
nehezebb, de nem megoldhatatlan. Mindkét feladathoz kell tudni a három igeidő
passzív szerkezetes képletét (a jelen csak a füzetben, a múlt és a jövő a
blogon és a füzetben is szerepel). A második feladathoz azt is kell tudni, amit
a jelen időnél írtunk le a passzív szerkezetekről, és ami a múlt és jövő idejű
passzív szerkezetekre is vonatkozik. Lapozzatok oda vissza. Erre a második
feladatra úgy is készülhetsz, hogy újra átnézed az olyan feladatokat, ahol
neked kellett a passzív szerkezetet megalkotni / aktívból átalakítani.
A dolgozat pontos időpontját még
én sem tudom. A május 18–22 közötti hétre gondoltam. Először még egyeztetek a
többi tanárbácsival / tanárnénivel, hogy még véletlenül se egy másik tantárgy
dolgozatírásának a napjára essen. Ezután majd közlöm veletek is, itt a blogon.
Természetesen hagyok elég időt, hogy mindenki fel tudjon készülni.
FONTOS, hogy már mostantól elkezd a készülést, hogy ne maradjon a
dolgozat előtti két napra az egész.
Írásbeli házi feladatot most nem adok, de nem azért, hogy angolból ne
csinálj semmit, hanem azért, hogy az írásbelire fordított idődet tanulásra
használd.
Természetesen, aki nem ért valamit, az nyugodtan kérdezzen rá emailben,
biztos, hogy segíteni fogok.
Jó készülést kívánok!
Angoltanárotok,
Rezső bácsi
Megjegyzések
Megjegyzés küldése