ENGLISH - 8


Dear Eighth–Form Students,
Kedves Nyolcadikos Diákjaim!

Üdvözöllek az online tanulás / tanítás felületén :-) 
Welcome on the online learning / teaching platform :-)

PART [A] RÉSZ – GRAMMAR / NYELVTAN

Ott folytatjuk, ahol a múlt hét pénteki órán abbahagytuk. Amint emlékeztek, megismerkedtünk a szenvedő szerkezettel (Passive Voice), pontosabban ennek az egyszerű jelen időben történő használatával. A következőkben ezt fogjátok gyakorolni.

  1. Nyisd ki a tankönyvedet (Student’s Book) a 66. oldalra és nézd meg az 1–es feladatot (The oceans). Amint látod, a szövegben ki van hagyva a passzív szerkezetek helye, azt neked kell beírnod. Nyújtok egy kis segítséget – minden vonal helyére két szót kell beírjál: „is” vagy „are” + a zárójelbe tett ige „–ed” végződéssel (ha az ige szabályos, azaz nem szerepel a rendhagyó igés listánkon) vagy a zárójelbe tett ige III. alakja (ha az ige rendhagyó – ez remélhetőleg eszedbe jut, ha pedig nem, kérlek ne légy lusta kinézni a rendhagyó igés listádból). Az elsőt megoldom: Over 80% of goods are transported by ships. Azt javasolom, hogy először egy piszkozatlapra írd le a megoldásokat, majd azután emailben küldd el nekem, természetesen csak a kétszavas passzívos szerkezetet gépeld be az emailbe, pl. maradva az első mondatnál, az emailedbe csak annyit kell begépelj, hogy: 1. are transported.
email – címem: oktatasreksanrezso@gmail.com

  1. Szintet lépünk – nehézségben fölfele :-) Lapozz vissza a tankönyv 57. oldalára és old meg a 6–os feladatot. Amint látod, az ott megadott aktív mondatokat át kell alakítani passzív mondatokká. Ez már nehezebb, de nem megoldhatatlan, főleg ha használod, amit pénteken leírtunk a füzetbe. Nézd meg jól a passzív képzését (a „képlet” – amit én is feljebb leírtam az 1. pontban), nézd meg a füzetbe leírt példa mondatokat valamint a passzív képzéséhez írt három fontos tudnivalót. A nekem küldött emailedbe a hét mondatnak (az elsőt megoldották a tankönyvszerkesztők, tehát az már nem kell) csak a passzív változatát gépeld be, tehát ha az első mondatot, mondjuk te oldottad volna meg, akkor csak a kékkel nyomtatott részt kéne begépelned. Még egy kis segítség: a 4–es mondatban a „photograph” szó igeként van használva (=fotozni, fényképezni) – mi ezt eddig csak főnévként használtuk.

PART [B] RÉSZ – READING COMPREHENSION / OLVASOTT SZÖVEG ÉRTÉSE

Emlékeztek még szegény árva Yuri nevű medvebocsra? Előző héten olvastunk róla a tankönyv 60. oldalán. Olvasd el a szöveget újra, úgy, hogy közben hallgatod is az alábbi (és remélhetőleg működő) linkre kattintva.


Figyelj, hogy mindig ott legyél, ahol a szöveget a hanganyagot felolvasó bácsi – ne veszítsd el a fonalat. Ezt követően csináld meg ugyanezen az oldalon a 2–es feladatot. El kell döntened (a szöveg alapján), hogy a feladatban megadott nyolc mondat igaz (true) = t, hamis (false) = f vagy a szövegből nem derül ki (the text doesn’t say) = d. A nekem küldött emailedbe csak a mondat sorszámát gépeld be a megfelelő betűjelöléssel – t, f vagy d + a betű jelölés után kérlek írd oda, annak a sornak a számát (hányadik sor a szövegben) amely alapján te eldöntötted, hogy a mondat t, f vagy d. Ha több sorból derül ki, akkor értelemszerűen kettő, vagy akár három sornak a számát is odagépeled. A „Dear Friend” az elején és a „Thank you.” , Yours sincerely, Fred O’Regan” nem számítanak soroknak, a többi igen. Segítségül megoldom nektek az utolsót, úgy mintha én is nyolcadikos lennék:
8 – d, 22, 23 (tehát a nyolcas megadott állítás nem derül ki a szövegből, és ezt a szöveg 22. és 23. sorai alapján döntöttem el.)

FONTOS !!! / IMPORTANT !!!

Amennyiben mondatértési gondjaid lennének, tedd a következők valamelyikét: kérj segítséget online valamelyik osztálytársadtól / használj nyomtatott vagy online szótárat. Én megadom két online szótár linkjét, de ha gondolod, használhatsz másikat is, hisz ezeken kívül még több is van a neten.


SZÉPEN KÉRLEK: NE HASZNÁLJ GOOGLE – FORDÍTOT, MERT TÖBBET ÁRT, MINT HASZNÁL.

Ha így sem boldogulsz, kérj segítséget tőlem email – ben:
Email – címem: oktatasreksanrezso@gmail.com


HATÁRIDŐ: 2020. MÁRCIUS 24. (KEDD) – 23:00 ÓRA
DEADLINE: 24th MARCH 2020 (TUESDAY) – 11 O’CLOCK P.M.

Jó tanulást kívánok! – Enjoy Your Learning :-)
Your English Teacher, Rezső bácsi

Megjegyzések