ENGLISH - 8
Dear Eighth–Form Students,
Kedves Nyolcadikos Diákjaim!
Üdvözöllek az online tanulás / tanítás felületén :-)
Welcome on the online learning / teaching platform :-)
PART [A] RÉSZ – GRAMMAR / NYELVTAN
Ott folytatjuk,
ahol a múlt hét pénteki órán abbahagytuk. Amint emlékeztek, megismerkedtünk a
szenvedő szerkezettel (Passive Voice), pontosabban ennek az egyszerű jelen
időben történő használatával. A következőkben ezt fogjátok gyakorolni.
- Nyisd ki a tankönyvedet (Student’s Book) a 66. oldalra
és nézd meg az 1–es feladatot (The oceans). Amint látod, a szövegben ki
van hagyva a passzív szerkezetek helye, azt neked kell beírnod. Nyújtok
egy kis segítséget – minden vonal helyére két szót kell beírjál: „is” vagy
„are” + a zárójelbe tett ige „–ed” végződéssel (ha az ige szabályos, azaz
nem szerepel a rendhagyó igés listánkon) vagy a zárójelbe tett ige III.
alakja (ha az ige rendhagyó – ez remélhetőleg eszedbe jut, ha pedig nem, kérlek
ne légy lusta kinézni a rendhagyó igés listádból). Az elsőt megoldom: Over
80% of goods are
transported by ships. Azt javasolom, hogy először egy
piszkozatlapra írd le a megoldásokat, majd azután emailben küldd el nekem,
természetesen csak a kétszavas passzívos szerkezetet gépeld be az emailbe,
pl. maradva az első mondatnál, az emailedbe csak annyit kell begépelj,
hogy: 1. are transported.
email
– címem: oktatasreksanrezso@gmail.com
- Szintet lépünk – nehézségben fölfele :-) Lapozz vissza a tankönyv 57.
oldalára és old meg a 6–os feladatot. Amint látod, az ott megadott aktív
mondatokat át kell alakítani passzív mondatokká. Ez már nehezebb, de nem
megoldhatatlan, főleg ha használod, amit pénteken leírtunk a füzetbe. Nézd
meg jól a passzív képzését (a „képlet” – amit én is feljebb leírtam az 1.
pontban), nézd meg a füzetbe leírt példa mondatokat valamint a passzív
képzéséhez írt három fontos tudnivalót. A nekem küldött emailedbe a hét
mondatnak (az elsőt megoldották a tankönyvszerkesztők, tehát az már nem
kell) csak a passzív változatát gépeld be, tehát ha az első mondatot, mondjuk te oldottad volna meg, akkor csak a kékkel nyomtatott részt kéne
begépelned. Még egy kis segítség: a 4–es mondatban a „photograph” szó
igeként van használva (=fotozni, fényképezni) – mi ezt eddig csak
főnévként használtuk.
PART [B] RÉSZ – READING COMPREHENSION /
OLVASOTT SZÖVEG ÉRTÉSE
Emlékeztek még
szegény árva Yuri nevű medvebocsra? Előző héten olvastunk róla a tankönyv 60.
oldalán. Olvasd el a szöveget újra, úgy, hogy közben hallgatod is az alábbi (és
remélhetőleg működő) linkre kattintva.
Figyelj, hogy
mindig ott legyél, ahol a szöveget a hanganyagot felolvasó bácsi – ne veszítsd
el a fonalat. Ezt követően csináld meg ugyanezen az oldalon a 2–es feladatot.
El kell döntened (a szöveg alapján), hogy a feladatban megadott nyolc mondat
igaz (true) = t, hamis (false) = f vagy a szövegből nem derül ki (the text
doesn’t say) = d. A nekem küldött emailedbe csak a mondat sorszámát gépeld be a
megfelelő betűjelöléssel – t, f vagy d + a betű jelölés után kérlek írd oda,
annak a sornak a számát (hányadik sor a szövegben) amely alapján te
eldöntötted, hogy a mondat t, f vagy d. Ha több sorból derül ki, akkor
értelemszerűen kettő, vagy akár három sornak a számát is odagépeled. A „Dear
Friend” az elején és a „Thank you.” , Yours sincerely, Fred O’Regan” nem
számítanak soroknak, a többi igen. Segítségül megoldom nektek az utolsót, úgy
mintha én is nyolcadikos lennék:
8 – d, 22, 23
(tehát a nyolcas megadott állítás nem derül ki a szövegből, és ezt a szöveg 22.
és 23. sorai alapján döntöttem el.)
FONTOS !!! / IMPORTANT !!!
Amennyiben
mondatértési gondjaid lennének, tedd a következők valamelyikét: kérj segítséget
online valamelyik osztálytársadtól / használj nyomtatott vagy online szótárat.
Én megadom két online szótár linkjét, de ha gondolod, használhatsz másikat is,
hisz ezeken kívül még több is van a neten.
SZÉPEN KÉRLEK:
NE HASZNÁLJ GOOGLE – FORDÍTOT, MERT TÖBBET ÁRT, MINT HASZNÁL.
Ha így sem boldogulsz, kérj segítséget tőlem email – ben:
Email – címem: oktatasreksanrezso@gmail.com
HATÁRIDŐ: 2020.
MÁRCIUS 24. (KEDD) – 23:00 ÓRA
DEADLINE: 24th MARCH
2020 (TUESDAY) – 11 O’CLOCK P.M.
Jó tanulást kívánok! – Enjoy Your
Learning :-)
Your English Teacher, Rezső bácsi
Megjegyzések
Megjegyzés küldése